آمار مطالب

کل مطالب : 256
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 14

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 1
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 93
بازدید سال : 1375
بازدید کلی : 187278

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 93
بازدید کل : 187278
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : استادجعفری
تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
نظرات

پرسش و پاسخ رصدقمر

قمر در عقرب , شرف الشمس , استاد علوم غریبه دکتر احمدرضا بابایی , انظار شش گانه , شرف و هبوط کواکب , رصد منازل قمر

قمر در عقرب , شرف الشمس رصدقمر.طلایاب.فلزیاب.زیر خاکی.شق القمر, استاد علوم غریبه دکتر احمدرضا بابایی , انظار شش گانه , شرف و هبوط کواکب , رصد منازل قمر

منازل بیست و هشتگانه قمر – رصد منازل قمر

۱- مبنای تقسیم بندی ادوار فلکی چیست؟

منجمان و آسترولوژیستها ادوار فلکی را به قسمتهای دوازده گانه و مساوی بخش نموده اند (منظور بروج دوازده گانه ایست که هر کدام از ماههای سال را به یکی از این بروج منتسب نموده اند) و به ترتیب شامل:
حمل ، ثور، جوزا ، سرطان ، اسد ، سنبله ، میزان ، عقرب ، قوس ، جدی ، دلو، حوت میباشند.
در این اثنا یک تقسیم دیگر را هم گنجانده اند. مثلا حمل ، ثور و جوزا را بهاری و سرطان ، اسد و سنبله را منتسب به تابستان نموده اند و….
واقع امر این است که، علم و آگاهی از مواضع و خواص ستار گان و حرکت و گردش این ستارگان در ارتباط با زمین را احکام نجوم گویند که کاربردهای فراوانی هم دارد.
افلاک یا کواکب سبعه از تقسیمات صابئین بوده که تقسیماتی هفتگانه داشته اند و این بخش بندی تاکنون باقی مانده است. مقیاسهایی از لحاظ زمانی و مکانی برای هر کدام از کواکب سنجیده شده و مثلا کوکب زحل از مغرب به مشرق حرکت دارد و مقیاس زمانی این حرکت برای هر برج دوسال و نیم میباشد ( دو سال و نیم به طول می انجامد) . همچنین برای کواکب زهره و شمس بطور مشابه طی نمودن هر برج یک ماه طول میکشد . صابئین ، روزهای هفته را هم منتسب به کواکب نموده اند. شنبه منسوب به کوکب زحل (ساترن به معنی زحل است و کلمه Saturday برگرفته از آن است). یکشنبه نیز روز شمس است (سان دی یا همان Sunday به معنی روز خورشید است) . دوشنبه نیز روز ماه است (کلمه Monday به معنی روز ماه است. معادل کلمه ماه در انگلیسی Moon میباشد و……).
۲- بیوت کواکب و هبوط و شرف آنها از دیدگاه آسترولوژی به چه معناست؟
قبلا هم ذکر گردیده که قوت سیارات از دیدگاه آسترولوژی، در بیوت آنهاست و وبال یک کوکب، در ۱۸۰ درجه فاصله از خانه همان کوکب قرار دارد. مبحث شرف کواکب نیز که خود مبحثی دیگر است.
هبوط یک سیاره نقطه مقابل شرف است. مثلا هبوط ماه در سومین درجه عقرب حادث می گردد که اصطلاحا به آن قمر در عقرب گفته میشود.
نکته دیگر در مورد زمان شرف آفتاب است. بطور تقریبی میتوان گفت که در ماه اول فصل بهار (فروردین ماه) زمین در برج حمل قرار دارد. زمان شرف آفتاب (شرف الشمس) هم در نوزده درجه برج حمل است.
نتیجه اینکه مثلا خانه شمس در برج اسد ، خانه زحل در برج جدی و خانه زهره در ثور میباشد و از این قبیل. بیت یا خانه هر سیاره یا کوکب نقطه قوت بیشینه آن کوکب به شما می رود. این نکته نیز مهم است که خانه هر کوکب ، وبال کوکب دیگر میباشد.

بحثی که مجددا پیش می آید این است که تاثیرات حرکت تقدیمی زمین و نقطه اعتدال بهاری که قبلا ذکر گردیده چیست که خودش بحث مفصلی را شامل میشود.
توضیح اینکه ، منظور از حرکت تقدیمی همانطور که میدانیم، این است که نقطه اعتدال بهاری ، هر ساله در مقایسه با وضعیت ستاره ها مقداری زودتر اتقاق می افتد و به این حرکت زمین حرکت تقدیمی گویند که یک دوره کامل از حرکت تقدیمی حدود ۲۵۸۰۰ سال بطول می انجامد.

۳- آقای دکتر بابایی ، منظور از منازل بیست و هشتگانه قمر و مقیاس آنها چیست؟
اعراب برای تعیین موقعیت ماه (قمر) از یک تقسیم بندی بیست و هشت گانه استفاده مینموده اند که آنرا منازل بیست و هشتگانه نامیده اند که برخی از این منازل عبارتند از :

شرطین ، بطین ، ثریا ، منزل دبران ، هقعه ، هنعه ، ذراع ، نثره ، طرفه ، جبهه ، زبره ، صرفه ، عود، سماك و ………
ببینید بر هر کدام از این منازل ، مقیاسهایی مقرر است. مثلا بر شرطین از اول حمل تا دوازده درجه و پانزده دقیقه از همان برج حمل مترتب است. بر سعد الزابع از اول جدی تا دوازده درجه مترتب میگردد و در بلده تا سی درجه تمام برج قوس و ….

۴- تاثیر انظار شش گانه در رصد منازل قمر چگونه است؟

برای رصد منازل قمر ، همواره میبایست انظار سته مورد توجه قرار گیرد. انظار شش گانه عبارتند از : تثلیث ، تربیع ، تسدیس ، مقارنه ، مقابله و احتراق) . توضیح برخی از آنها به این شکل است که مثلا مقابله کواکب ، زمانی است كه میان دو کوکب یکصدوهشتاد درجه یا شش برج فاصله باشد . تربیع کواکب زمانی حادث میگردد كه میان دو کوکب نود درجه یا سه برج فاصله باشد . مقارنه هم وقتی حادث میگردد که دو کوکب در یك برج و یك درجه قرار گیرند.
در واقع ، نظر بر این بوده که هر کدام از انظار سته خواصی دارند . مثلا از خواص نظر مقابله ، دشمنی جامع و کامل است و خواص مقارنه ، ذووجهین است (مقارنه به نحس ، نحوست است و در صورت مقارنه با سعد، خوب محاسبه میشده است) و همچنین در نظر تثلیث نقطه متضاد مقابله وجود دارد. به عبارت دیگر در تثلیث ، نظر بر دوستی کامل است.
از جنبه آسترولوژی دانستن این منازل و مواقع زمانی آنها در جمع بندی و استخراج نتیجه اهمیت وافر دارد.

۵- منازل قمر طبق تاریخ شمسی چگونه سنجیده میشود؟
برخی از این اوقات بر اساس ماه های شمسی عبارتند از : شرطین : که زمان آن بیستمین شب اردیبهشت ماه میباشد . بطین : که زمان آن هشتمین شب خرداد ماه میباشد. سماك : در پانزدهمین شب آبان ماه قرار دارد. بلده: در شانزدهمین شب بهمن ماه واقع است . سعد ذابح : در بیست ونهمین شب بهمن ماه است . صرفه : در هجدهمین شب مهر ماه میباشد . قلب : هفتمین شب دیماه واقع است . فرع المقدم : شانزدهمین شب فروردین ماه میباشد.
دیگر منازل دیگر قمر نیز طبق تاریخ شمسی بر همین قیاس محاسبه میگردد.

—–

تعداد بازدید از این مطلب: 222
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : استادجعفری
تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
نظرات

توضیحات مربوط به دعای چهل قاف

دعای چهل قاف – خواص حرف قاف

دعای چهل قاف , چهل قاف قرانی , چهل قاف و شصت قاف , دعای حرف ق , دعای چهل ق , چهل قاف , چهل قاف , حرف قاف , خواص حرف قاف ,دعای چهل قاف - خواص حرف قافچهل قاف.طلایاب.دفینه یاب.طلسم.زیر خاکی.دعا

دعای چهل قاف , چهل قاف قرانی , چهل قاف و شصت قاف , دعای حرف ق , دعای چهل ق , چهل قاف , چهل قاف , حرف قاف , خواص حرف قاف ,دعای چهل قاف – خواص حرف قاف

همانطور که میدانیم، اجناس عوالم حروف با هم متفاوت است و شامل چهار جنس است:
جنس مفرد مثل الف ، کاف ، لام ، نون . جنس دوتائی (مثنی) مثل دال و ذال . جنس سه تایی مثل جیم و حا و خا . جنس چهارتایی مثل با ، تا ، یا ، ثا .
عدد حرف قاف یکصد است و حروف بسایطش الف ، فا ، همزه و لام است. در علم الحروف حرف قاف خواص زیادی دارد و ازجمله دفع بلایا و حفظ و ایمنی و تحصین است.
در قرآن کریم شش آیه شریفه هستند که حرف قاف (ق) به تعداد ۱۰ بار در آنها ذکر گردیده و این آیات هر کدام معروف به ده قاف هستند. اگر چهار عدد از این آیات ذکر گردد چهل قاف خواهد شد و اگر هر شش عدد آیات شریفه ذکر گردد ۶۰ قاف خواهد بود.
آیات شریفه عبارتند از:

((سوره مباركه بقره آیه شریفه ۲۴۶ ))
بِسمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلَمْ تَرَ اِلیَ الْمَلَاءِ مِنْ بَنیَ اِسْرآئیلَ مِنْ بَعْدِ مُوسی اِذْ قالوُا لِنَبِیٍّ لَّهُمُ ابْعْثُ لَنا مَلِكاً نّقُاتِلْ فی سَبیلِ اللهِ قالَ هَلْ عَسَیْتُمْ اِنْ كُتِبَ عَلَیْكُمُ الْقِتالُ اَلَّا تُقاتِلوُا قالوُا وَ ما لَنا اَلَّا نُقاتِلَ فی سَبیلِ اِللهِ وَ قَدْ اُخْرِجْنا مِنْ دِیارِنا وَ اَبْنآئنا فَلَمّا كُتِبَ عَلَیْهِمُ الْقِتالُ تَوَلّوْا الَّا قَلیلاً مِنْهُمْ وَاللهُ عَلیمُ بِالظّالمِینَ.
((سوره مباركه آل عمران آیه شریفه ۱۸۱ ))
بِسمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ لَقَدْ سَمِعَ الله‏‏ُ قَوْلَ الّذَینَ قالوُآ اِنَّ اللهَ فَقیرُ وَ نَحْنُ اَغْنِیآءُ سَنَكْتُبُ ما قالوُا وَ قَتْلَهُمُ الاَنبِیآءَ بِغَیْرِ حَقِّ وَ نَقُولُ ذُوقُوا عَذابَ الَحریقِ.
((سوره مباركه نسآء آیه شریفه ۷۷ ))
بِسمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلَمْ تَرَ اِلیَ الّذَینَ قیلَ لَهُمْ كُفّوُآ اَیْدِیَكُمْ وَ اَقیمُوا الصَّلواهَ وَ آتُوا الزَّكواهَ فَلَمّا كُتِبَ عَلَیْهِمُ الْقِتالُ اِذا فَریقُ مِنْهُمْ یَخْشَوْنَ النّاسَ كَخَشْیَهِ اللهِ اَوْ اَشَدَّ خَشْیَهً وَ قالوُا رَبَّنا لِمَ كَتَبْتَ عَلَیْنا الْقِتالَ لَوْ لآ اَخّرْتَنآ اِلی اجَلَ قَریبٍ قُلْ مَتاعُ الدُّنیا قَلیلُ وَاْلآخِرَهُ خَیْرُ لِمَنِ‎اتّقَی وَ لا تُظلَمُونَ فَتیلاً.
((سوره مباركه المآئده آیه شریفه ۲۷ ))
بِسمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ وَ اتْلُ عَلَیْهمْ نَبَاَابْنَیْ آدَمَ بِالْحَقّ اِذْ قَرَّبا قُرْباناً فَتَقَبَّلُ مِنْ اَحَدِهِما وَ لَمْ یَتَقَبَّلَ مَنَ الْآخَرِ قالَ لَاَقْتُلَنَّكَ قالَ اِنَّما یَتَقَبَّلُ اللهُ مِنَ الْمُتَّقینَ.
((سوره مباركه الرّعد آیه شریفه ۱۶ ))
بِسمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ قُلْ مَنْ رَّبُّ السَّماواتِ وَاْلَارْضِ قُلِ اللهُ قُلْ اَفَاَتَّخَذْتُمْ مِّن دوُنِهِ اَوُلِیآءَ لا یَمْلِكوُنَ لِاَنْفُسِهِمْ نَفْعاً وَ لا ضَرّاً قُلْ هَلْ یَسْتَوِی اْلَاعْمی وَالْبَصیرُ اَمْ هَلْ تَسْتَوِی الضُّلُماتُ وَالنّوُرُ اَمْ جَعَلوُا للهِ شُرَكآءَ خَلَقوُا كَخَلْقِهِ فَتَشابَهَ الْخَلْقُ عَلَیْهِمْ قُلِ اللهُ خالِقُ كُلِّ شَیُ وَ هُوَ الْواحِدُ الْقَهَّارُ.
((سوره مباركه المزمّل آیه شریفه ۲۰ ))
بِسمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اِنَّ رَبَّكَ یَعْلَمُ اَنَّكَ تَقُومْ اَدْنی مِنْ ثُلُثَیِ اللَّیْلِ وَ نِصْفَهُ وَ ثُلُثَهُ وَ طآئفَه مِّنَ الّذَینَ مَعَكَ وَاللهُ یُقَدِّرُ اللَّیْلَ وَالنَّهارَ عَلِمَ اَنْ لَنْ تُحْصُوهُ فَتابَ عَلَیْكُمْ فَاقْرَؤُا ما تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ عَلِمَ اَنْ سَیَكُونُ مِنْكُمْ مَّرْضی وَ آخَروُنَ یَضْرِبُونَ فیِا الاَرْضِ یَبْتَغوُنَ مِنْ فَضْلِ اللهِ وَ آخَروُنَ یُقاتِلوُنَ فی سَبیلِ اللهِ فَاقْرَؤا ما تَیَسَّرَ مِنْهُ وَ اَقیموُا الصَّلواهَ وَ آتوُا الزَّكوهَ وَ اَقْرِضوُا اللهَ قَرْضاً حَسَناً وَ ما تُقَدِّمُوا لاَنْفُسِكُمْ مِّنْ خَیْرٍ تَجِدُوُه عِنْدَاللهِ هُوَ خَیْراً وَ اَعْظَمَ اَجْراً وَ اسْتَغْفِروُا اللهَ اِنَّ اللهَ غَفُورُ رَحیمُ .

آیات مذکور نزد اهل علم و معرفت ، خواص غريبه ، أسرار عجيبه ، فضائل كثيره ، و منافع عديده و مجربه فراوان دارد.
شیخ شهاب الدین سهروردی در مورد حرف قاف میگوید:
ق ” باعتبار التصوف ” : قيام مواقف الأسحار بمطالعة صحيفة الأسرار “. .
ابن عربی معتقد است:
القاف : هي داعية الحق ، نزَّلها الله تعالى من القدرة إلى القلوب في القرآن ، قال الله تعالى إشارة : ” إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ تَنْزِيلاً “. . .
ابن عربی همچنین در مورد حرف قاف میگوید :
” القاف : من عالم الشهادة والجبروت .
مخرجه : من أقصى اللسان وما فوقه من الحنك . عدده : مائة .
و….
همانطور که میدانیم ، حرف قاف از حروف ماییه است (طبع آب دارد). حروف ماییه عبارتند از (ج ، ز ، ک ، س ، ق ، ت ، ظ ).
در مورد دعوت حرف قاف باید گفت که هر كدام از حروف، خود دعوت خاصی دارد كه با زكات حروف متفاوت است. در واقع، در ابتدا بايد زكات حروف توسط دعوت كننده داده شده باشد و سپسس مبادرت به دعوت نمايد. در مورد قرائت دعوت حرف قاف (ق) بايد گفت كه اين دعوت بايد در هر جلسه يكصد بار خوانده شود. توفير اصلی اين دعوت اولا در تحصين قوی ای هست كه دارد (حفظ). ديگر اينكه از لحاظ تقويت عوالم الروحانی بسيار موثر است. بخورات این دعوت لبان وجاوى احمر است. شروع دعوت اينگونه است:

بسم الله الرحمن الرحيم بسم الله القادر القوي القاصم بسم الله القدوس القديم القيوم بسم الله القريب القائم على كل نفس بما كسبت و اتوسل اليك بسر حرف القاف المحيط بدوائر القهر و القدرة و بما اودعت فيه من الهيبة و الجلال المكنون المصون و بما فتح عليه من يسر و التولية يا فعال لما تريد اسالك ان تنزل روحا من عندك ملفوف من سر حرف القاف  ……
در زمانهای قدیم هم حرف قاف (ق) را چهل بار و بصورت دوخط و ستون بیست عددی مینوشته اند برای اشاره به قفل شدن دهان و همچنین به جهت بند آمدن باران چند روزه. عدد چهل اشاره به آیات شریفه مذکور داشته است.
خواص بسیاری برای دعای چهل قاف ذکر گردیده است . ازجمله دعای چهل قاف برای گشایش کلیه امورات (کارگشایی) ، رفع و دفع کلیه بستگیها ، ازدیاد برکت و رزق و روزی ، شفای بیماری و دفع جمیع بلایا و دشمنان و بطور کلی حاصل شدن کلیه مقاصد و حاجات بسیار مفید و موثر میباشد.
دعای چهل قاف دیگری هم برای رسیدن به جمیع مقاصد (مثل کارگشایی ، دفع هر نوع بستگی ، دفع بلایا ، شفای بیماری و…) ذکر گردیده است . دعای چهل قاف را بهتر است با گلاب و زعفران بر کاغذ بی خط نوشته و در آب پاک حل کند و بنوشد. آن دعای چهل قاف دعای ذیل است :

ققهقرا
قادر رب قدر قضاء ققهقرا اقول بقرقا و مع قرقش فی قبقوش بحق قلانس قطب القمقام القناقن تقن قریری ققبل بقبول قرب قدس عن القرام قیما قیوم بقوقیسا فی قیقات بقفقفه قفقفه فقهر قطاطی و اقتم قفنه قیاقری.

دعای سر القاف:

دعای سرالقاف دعای دیگری  از حرف قاف میباشد که شامل حدود صد قاف است.
خواص عدیده و کثیره بر آن مترتب است. ازجمله فردی که به این دعا صبح ها و عصرها مداومت نماید منصب و مقامش به اذن خداوند سبحان حفظ میشود و در امور مهم و کارهایش پیشرفت و ترقی و عزت و دولت می یابد. بهتر است که این دعا در امور مهم پنجاه و پنج بار قرائت شود.
و دعا این است:

بسم الله الرحمن الرحيم

وصل اللهم على سيدنا محمد وعلى آله الطاهرين وسلم :
إلهى أنت القائم على كل نَفٌسٍ والقيوم فى كل معنى وحسٍ* قدرت فقهرت وعلمت فقدرت فلك القوة والقهر وبيدك الخلق والأمر وأنت مع كل شىء بالقرب و ورائه بالقدرة والإحاطة وأنت القائل : والله من ورائهم محيط *
إلهى أسألك مددا من أسمائك القهرية تقوي به قواي القلبية والقالبية حتى لايلقاني صاحب قلب إلا انقلب على عقبيه مقهورا *
إلهى أسألك لسانا ناطقاً وقولاً صادقاً وفهماً لائقاً وسراً ذائقاً وقلباً قابلاً وعقلاً عاقلاً وفكراً مشرقاً وطرفاً مطرقاً و وجداً محرقاً وشوقاً مقلقاً ويداً قادرةً وقوةً قاهرةً ونَفٌساً مطمئنة وجوارح لطاعتك لينةً وقدسنى يا قدوس للقدومِ عليك وارزقنى التقدم إليك *
إلهى قلبى مقبل عليك فى قفر الفقر يقوده التوق ويسوقه الشوق زاده الخوف ورفيقه القلق وقصده القبول والقرب وعندك للقاصدين زلفى *
إلهى قربنى إليك قرب العارفين ونزهنى عن الفواحش ماظهر منها وما بطن وأزل عنى علائق الذم ونزهنى عن علائق الطبع لأكون من المتطهرين *
إلهى أسألك مدداً روحانيا تقوى به قواى الكلية والجزئية حتى أقهر به كل نفس قاهرة تنقبض لى رقائقها إنقباضا تسقط به قواها عند مقابلتى حتى لايبقى فى الكون ذو روحٍ إلا ونار القهر قد أخمدت ظهوره يا شديد البطش يا قهار وأوقفنى موقف العز والقبول يا قيوم يا قدير تقدس مجدك ياذا القوة المتين *
إلهى أسألك الأنس بمقابلة سر القدرة أنسا تمحو آثاره وحشة الفكر عني حتى يطيب قلبى لك فأطيب بوقتى لك فلا يتحرك ذو طبع بمخالفتي إلا صغر بعظمتك وقهر بكبريائك أنت جبار السموات والأرض وقاهر الكل بقهرك يا قهار و صلى الله على سيدنا محمد خاتم النبيين وعلى آله أجمعين وسلم .

—–

دعای چهل قاف , چهل قاف , معنی چهل قاف , حرف قاف , خواص حرف قاف , خواص چهل قاف , خواص دعای چهل قاف , توضیح چهل قاف , دعای طلب حاجت , دعای دفع بلا , دعای معروف چهل قاف , دعای شصت ق , خواص دعای شصت قاف و چهل قاف , دعای چهل قاف چیست , متن دعای چهل قاف , متن دعای شصت قاف , دعای رفع مشکل , دعای رزق و روزی , دعای برکت مال , دعای شفای بیماری , دعای کارگشایی , دعای گشایش کارها , دعای چهل قاف و شصت قاف , چهل قاف برای رفع بستگیها , چهل قاف قرانی , چهل قاف و شصت قاف قرانی , دعای معروف چهل قاف , معنی چهل قاف و شصت قاف , دعای چهل قاف رفع بستگی , دعای دفع بستگی در کار , دعای رفع بستگی , دعای سرالقاف , دعای قاف , حرف ق , دعای حرف ق , دعای چهل ق

تعداد بازدید از این مطلب: 254
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : استادجعفری
تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
نظرات

شرایط لازم اجابت دعاطلسم و..

شرایط لازم .اجابت دعا.طلسم.گنج یابی.طلایاب.

شرایط مهم یک دستور ذکری یا وفقی یا طلسمی

شرایط مهم یک دستور ذکری یا وفقی یا طلسمی , استاد عامل علوم غریبه , انصراف عمار مکان , عزیمت جلجلوتیه , مندل کشیدن , خاتم طاعت ,  عزیمت بشمخ , عزیمت تمخیثا

شرایط مهم یک دستور ذکری یا وفقی یا طلسمی , استاد عامل علوم غریبه , انصراف عمار مکان , عزیمت جلجلوتیه , مندل کشیدن , خاتم طاعت , عزیمت بشمخ , عزیمت تمخیثا

قبل از انجام دعوت اصلی نکاتی مهم را باید مد نظر داشت که بصورت کلی و سربسته صرفا به برخی از این نکات اشاره میشود.
گفتن اعوذ بالله و بسم الله و فرستادن صلوات در اول و آخر هر دعوت و عمل و سپس تحمید خداوند سبحان در شروع هر دستور ذکری یا وفقی یا طلسمی و خاتمه آن .
همانطور که قبلا هم ذکر شده ، الزاماتی برعمل نمودن به دستورات ذکری ، طلسمی ، وفقی یا شرعی مترتب است که مهمترین این لوازم، اذن استاد عامل است. حضور یا حمایت استاد عامل در وجه کلی باید انجام شود. یعنی استادی که بتواند کار مادی بواسطه عاملیت خود انجام دهد و انتقال حکم نماید (انتقال حکم و تاثیر مهم است ) و در صورتی که استاد تسخیرات در نحله یا وادی خاصی است باید قادر به انجام کارهای خاصی باشد. دعوات سبعه حروف و عمل به مدار حروف که از بایدهای دیگر یک دعوت است.
مندل و دروازه ها (خروجی ها و ورودی ها ) رعایت جنس وسیله مورد استفاده در کشیدن مندل ، عدم خروج از مندل با توجه به نوع ذکر و در برخی دستورات صرفا بنا به ضرورت (در برخی دستورات صرفا برای تجدید طهارت و قبل از خروج باید اسماء خاصی خوانده و به بدن خود بدمد ) در بیشتر دستورات به همراه داشتن احراز مهم و موثر مثل قرثیا. انصراف عمار مکان و عودت عمار مکان پس از اتمام هر دور ذکر مورد نظر هم باید مد نظر قرار گیرد. (عزيمتهای زيادی برای انصراف عمار مكان وجود دارد كه مهمترين و مشهورترين اين عزائم، عزيمت ايغموشيه است كه بايد هفت مرتبه قبل از انجام دعوت خوانده شود. )
تجسد و تجسم ، بخش دیگری است که خصوصا در اوفاق همیشه مهم است. در واقع تشبیه و تشابه در علوم غریبه از امور مهمی است که توسط معزم و عمل کننده جهت حصول نتیجه باید رعایت شود و اشکال باید مطابق و دقیق باشد. مساله دیگر، عزیمت است که در کلیه اعمال ، قرائت و کتابت عزیمت از بایدهاست. کاغذ یا پوست نیرنجی شده با رنگ مشخص بسیار مهم است. همچنین جهت در کشیدن خطوط و ترتیب پرکردن و نوع جوهر و رنگ جوهر از جمله امور مهم است و همواره قلم نوشتار باید غیر مستعمل باشد. نکته دیگر در قرائت عزائم ( بطور کلی از جمله عزیمتهای مهم و اولیه که خود دعوات خاصی بر آنها مترتب است عبارتند از : عزیمت عهد قدیم ، عزیمت جلجلوتیه کبری ، عزیمت بشمخ ، عزیمت تمخیثا ، اسد المغضوب ، عزیمت عنکموشیه ، دهروشیه و عزیمت طمخلش هستند) ، انجام عزیمت ماه و عزیمت فصل و استنزال و انتشار ملوک الارض همراه با بخورات روز و طلسم اختصاصی هفته است . دعوت از موکلین ساعات شب و روز در هنگام شروع عمل نیز نکته مهم دیگری است.
بخورات و ذغال بخورات مهم است که در وقت و مکان معین و داخل مندل باید انجام شود. از نکات مهم دیگر ، انجام رصد است (رصد اعتدالین ، کواکب ، طالع ، منازل قمر ، صور فلکی ) و رعایت نکاتی مثل روز ماه و روز هفته و ساعات سعد و نحس (ساعات نجومی) و اینکه کوکب مربوط به عمل ، تحت الارض نباشد .
در کل دعوت باید به دقیق بودن مندل و حصار و نحوه و تعداد و زمان و ابعاد و حربه های مطلسم و ارکان و احراز مندل (خصوصا قرثیا) توجه ویژه مبذول نمود. در واقع محل و مکان کشیدن مندل در دعوات موکلین خصوصا ، باید از خاک باشد. موارد مهم دیگر دانش کافی از معنی و تاثیرات ذکر و توجه قلبی و ذهنی و پرهیز از منفرات (خمسه محلله مکروهه) و ایام خلوت و تتریض و مشخص بودن علایم مدت ذکر است.
در صورت انجام یک دعوت موفق (بطور کامل) حکم مادی از موکلین گرفته میشود و تعهد به انجام اعمال و قرارهای خاص که پس از رفتن موکلین حکمشان باید باقی بماند (منظور خاتم یا حکم یا لوح طاعت که پس از رفتن موکلین برجای میماند) ، عدم عدول از قرار و عهد مربوطه توسط معزم ، در فواصل مختلف انجام تجدید عهد با موکلین مربوطه ، رعایت رنگ لباس در دعوت توسط معزم یا دعوت کننده و به همراه داشتن خاتم مربوط به دعوت (رنگ لباس مثلا در دعوت زحل جامه کبود و دراز است و خاتم این دعوت یک خاتم دوگانه است که یکی از آهن و دیگری از سرب میباشد که کلمه ……. بر آن نقش بسته است و ردای تسخیر مشتری زرد و سفید و خاتم آن عقیق است که بر آن کلمه ….. نوشته شده) .
نکته ای که در ذکر و دعوات ذکری باید خاطرنشان شود این است که در دعوت اسماء الحسنی (دعوت اسماء الهی) جهت طلب حاجت حتما از یاء ندا (مثل یا رزاق) استفاده کند و در حالات کلی از ال معرفه استفاده کند (مثل الباسط) . تغسیل ، حلق لحیه یا تحلیق ، تقصیر ، حلیت و تقلیل از لوازم مهم دیگر عمل است.
در برخی دعوات زکات عددی از لوازم دعوت است. مثلا به عدد خاصی (مفتاح یا مغلاق یا غایت یا ضابطه و…) باید یک ذکر قرائت شود که عاملیت حاصل شود. این زکات عددی با زکات صدقه مخصوص نوع ذکر که در مرحله پایانی ختم یا دعوت انجام میشود متفاوت است.

—-

اللهم من عادانا فعاده ومن كادنا فكده ومن بغى علينا بهلكة فأهلكه ، ومن أرادنا بسوء فَخُذْهُ ، وأطفئ عنا نار من شبَّ علينا ناره واكفنا همَّ من أدخل علينا همَه ُ، وأدخلني في درعك الحصين ، واسترنا بسترك الواقي الجميل ، يا من كفانا كل شيئ أكفنا ما أهمنا من أمور الدنيا والآخرة وَصَدِّقْ قولي وفعلي بالتحقيق يا شفيق يا رفيق فرّج عنا كل شدة وضيق ولا تُحملِّنَا ما لا نطيق وأنت الإله الحق الحقيق يا مشرق البرهان ياقوي الاركان يامن رحمته في هذا المكان وفي كل مكان يا من لا يخلو منه مكان احرسنا بعينك التي لا تنام واكنفنا بكنفك الذي لا يرام فقد أيقنت قلوبنا بأنَّ لا إله ألا أنت وإنَّا لا نـَهْلَكْ وأنت رجاؤنا فارحمنا بقدرتك علينا ياعظيم يُرجى لكل عظيم يا حليم يا عليم أنت بحاجتنا عليم وعلى خلاصنا قدير وهو عليك يسير فامنن علينا بقضائها ياأكرم الأكرمين يا أجود الجوادين ياأسرع الحاسبين.

تعداد بازدید از این مطلب: 261
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود